Måste skriva av mig..

Skaffar en blogg endast för att skriva av mig som en "dagbok" så folk får veta hur hårt det är att leva tillsammans med en missbrukare.

Att leva med en missbrukare är inte det enklaste kan jag lova, en ständig jakt efter pengar och droger hit och dit.
Folk i den branshen blåser ofta och är inte den trevligaste omkretsen att umgås med, men vad gör man inte för att hjälpa den man älskar?
Det min sambo är beroende av är subutex och så tar han massa olika benso.
Han läkare skrev ut benso till honom som godis och bara slutade skriva ut åt honom, vilket är väldigt farlig att sluta tvärt med om man gått på det något år så man måste göra avgiftning, så han började köpa det på gatan iställe för att må dåligt.
Han åkte in på behandling för 3 år sedan över en helg för han försökte ta livet av sig då allt blev för mycket, väl där inne på behandlingen fick han testa på Subutex av en som va där inne, och när han kom ut därifrån så fick han tag i en kran direkt som sålde Subutex, så han blev beroende av det.

Nu har han tagit subutex i 3 år och är väldigt beroende..
Det är en ständig och jobbig jakt efter pengar och knark överallt..
Och att se sin pojkvän sitta och skjuta knark i armarna är det sista man vill se kan jag lova, usch.

Igår morse (måndag) så åkte han till en 6 månaders behandling, hans sista hopp känns det som.
Han blev dömd till kontraktsvård iställe för fängelse.
Så jag hoppas verkligen att han tar sig i kragen och sattsar på det här som han säger att han ska göra.
Men vad gör jag nu? Inte varit utan den mannen en dag på över 3 år..
Vi umgås med varandra 24/7.
Och vi har varit tillsammans över 4 år nu, så detta kommer ta väldigt hårt på mig..
Nä, inte kunna sovit något alls så nu måste jag lägga mig i sängen så jag tar mig upp till jobbet imorgon.

Är det något ni undrar eller vill fråga så är det bara att fråga.
Skriver imorgon igen och ska försöka vara aktiv om vad som händer om dagarna.

Godnatt.

// Mitt liv med en missbrukare.

Kommentarer
Postat av: Ellen M

När började han missbruka? Orsaker? hade ni träffats då? Kram

2011-03-03 @ 09:00:10
URL: http://etastic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0