Ovanligt bra dag!

Pratade med sambons mamma nyss, hon hade pratat med sambon i fredags och då hade han mått jätte dåligt.
Han orkade knappt prata, och så hade han hälsat att han skulle ringa mig i början av veckan, så hoppas han hör av sig snart.
Mår ovanligt bra idag, så ska göra det bästa av det :)

Det har får utskrivet på behandlingen är Xanor mot ångest ( det har han tagit i flera år), stilnoct så han kan sova
sen så får han temgesic mot sitt subutex beroende.
Han hade haft möte med läkaren på onsdagen och så hade tydligen läkaren inte skrivit ut det han behövde, så sambon slog handen i bordet och sa "jag förklarar detta möte slut".
Förstår att han mår dåligt just nu, han är så stark som inte skriver ut sig!
Så stolt över honom så det finns inte ord.
Själv hade jag aldrig klarat av smärtan och allt han går igenom just nu..

Till er som håller på med droger vill jag säga, SLUTA innan ni blir beroende..
Fråga er själva:
Är det värt alla pengar jag spenderar?
Är det värt att förlora alla nära och kära? (vilket man gör till slut när man sitter i skiten).
Kan jag sluta sen när jag väl blir beroende?
Mår du bättre av att knarka iställe för att fixa riktig hjälp?
Kom igen nu, klarar min sambo att bli ren så kan ni det också!
Pepp pepp säger jag bara!

Svar på kommentarer:

Postat av: Nina

Du borde tipsa dina besökare att bara söka på dig på bloglovin, jag sökte på dig där så nu följer jag din blogg, utan att du behöver ha någon knapp.
Fortsätt kämpa, jag tror på dig och din sambo.

Svar till Nina: Jag har fixat så man kan klicka på knappen på  min blogg nu så man kan följa, tack så mycket! Jag tänker inte sluta kämpa i första taget, tänker ge honom all min styrka för det här klarar han, det vet jag!

Postat av: maja

Om du någonsin listar ut hur man kan lägga till det på hemsidan, utan att behöva gå in på bloglovin får du hemskt gärna höra av dig:)

Bra blogg förresten! Mycket bra, viktig och läsvärd!

Svar till maja: Jag blev medlem på bloglovin och fixade det, går nog inte annars :)

Tack så mycket, tycker fler folk ska läsa så dom inte börjar med droger.

 

Nu ska jag gå och ta något att äta, ikväll tror jag nog jag ringer till avgiftningen om inte han hört av sig.

Saknar tillochmed hans stämma, gud vad jag älskar denna människa!

 

//Mitt liv med en missbrukare


Kommentarer
Postat av: Minnie

bra blogg

2011-03-07 @ 15:08:26
URL: http://finest.se/minniewinnie
Postat av: emma

bra blogg!:)

2011-03-07 @ 15:19:43
URL: http://llovve.blogg.se/
Postat av: Izy

min sambo har hållit på i över 5år med subutex o det handlar inte om att kunna sluta alla gånger o all den här pepptalken omkring fungerar inte.

dock tycker jag att han borde nog fan tänkt sig för innan för nu har vi alla 3 ett helvete, jag, sambon o lilla sonen på snart 2år

2011-11-11 @ 11:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0